
وب سرویس رزرو هتل، قابلیت دسترسی به اطلاعات، دیتا و امکانات یک هتل را بر روی اینترنت فراهم کرده و آن را در دسترس کاربران قرار می دهد. تیپورت با ارائه وب سرویس رزرو هتل،، پردازش پرداخت ها، مدیریت رزرو و بررسی قیمت گذاری ها، ظرفیت اتاق های هتل و خدمات مربوط به فروش را مدیریت می کند. وب سرویس ها با درست کردن ارتباط بین نرم افزار های هتلداری یا همان PMS ها و چنل منیجر، سبب مدیریت آسان کانال های فروش و آپدیت دیتا و اطلاعات مربوطه در نرم افزار هتلداری و چنل منیجر می شود.
در روش سنتی OTA ها برای آپدیت ظرفیت اتاق ها و نرخ گذاری، باید تمامی پروسه رزرو را به صورت دستی مدیریت میکردند، اما با استفاده از وب سرویس رزرو هتل تیپورت دیگر نیازی به آپدیت دستی نرخ و ظرفیت نیست و این کار به صورت کاملا آنلاین از طریق وب سرویس رزرو هتل تیپورت انجام میگیرد .
خدمات ارائه شده توسط وب سرویس رزرو هتل به این صورت هستند که بعد از رزرو اتاق توسط مسافران، تعداد ظرفیت ها به صورت کاملا آنلاین در چنل منیجر و نرم افزار هتلداری، کاملا سریع و در لحظه آپدیت شده و در نتیجه هم رضایت مسافران جلب شده و هم احتمال تعداد زیادی از خطاها به صفر خواهد رسید.
وب سرویس یا همان API ها، برای سیستم های مختلف این امکان را فراهم می کنند که به شکل کاملا هوشمندانه و کاربردی، با همدیگر ارتباط برقرار کرده و بهم متصل شوند. وب سرویس نوعی رابط نرم افزاری محسوب می شود و خدمات مهم و کاربردی را به نرم افزار های دیگر ارائه می دهد. این خدمات در هتلداری ،اطلاعاتی همانند : نرخ و ظرفیت اتاق، اطلاعات هتل ، تصاویر بخش های هتل و… می باشد.